LOGO
Svenska 505 förbundet

Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE: Ny Parkerfive till Sverige

Ny Parkerfive till Sverige 11 år 2 månader sedan #8

  • Lasse B
  • Lasse B Profilbild
  • OFFLINE
  • Fresh Boarder
  • Inlägg: 6
  • Karma: 0
Hej Sven.
Om man kollar på Rondarbåten så har hålet i däck blivit längre med åren. Saugman och även Peter och P-Es five hade väl sågat ur / förlängt jacket för att klara mycket rake. Vår Rondar har hålet placerat längre akterut, alltså nyare modell. Ändå så står vår mast något för långt förut mot vad som är tillåtet och vi nuddar akterkanten vid max-rake. Givetvis måste avståndet mellan däck och mastfot ha betydelse för hur stor rörelse det blir i däcket. Min fråga. Har Paker gamla värden att gå på eller har dom koll på dagens sätt att segla hårdvind??
Värt att forska i.
Lasse B :unsure:
Administratören har stängt av anonyma inlägg.

Ny Parkerfive till Sverige 11 år 2 månader sedan #7

  • peth
  • peth Profilbild
  • OFFLINE
  • Administrator
  • Inlägg: 7
  • Karma: 0
Heja Sven!
Toppen att Du lägger ut bilder - det ska bli spännande att följa hur en båt både byggs och utrustas. En del besökare på båtmässan har varit intresserade av att se på bilderna av den nya Parker-Fiven - här får de verkligen chansen!
SNYGGT!
Per-Eric
Administratören har stängt av anonyma inlägg.

Ny Parkerfive till Sverige 11 år 2 månader sedan #6

  • Sven Flood
  • Sven Flood Profilbild
  • OFFLINE
  • Fresh Boarder
  • Inlägg: 19
  • Karma: 0
Här kommer de första bilderna på SWE 9107 :)
sweden505002.JPG


sweden505003.JPG


sweden505004.JPG


sweden505005.JPG


sweden505006.JPG


sweden505008.JPG


sweden505010.JPG
Senast redigerad: 11 år 2 månader sedan av Sven Flood. Orsak: Förklaring
Administratören har stängt av anonyma inlägg.

Ny Parkerfive till Sverige 11 år 3 månader sedan #5

  • Sven Flood
  • Sven Flood Profilbild
  • OFFLINE
  • Fresh Boarder
  • Inlägg: 19
  • Karma: 0
Tackar! :P
Jag kommer att lägga ut bilder och rapportera från bygget! Parkergrabbarna verkar superseriösa, det blir en massa mail fram och tillbaks, det är inte lätt att bestämma var blocken ska sitta när jag bara sett båten på bild! :unsure:
Det har blivit några sömnlösa nätter hittills!
Jag har köpt Model 0 vilket innebär att jag får ett tomt skrov och får skruva dit allting själv.

Det ska bli spännande att se hur vi går, jag har lovat Parker att jag kommer att ställa upp för dom som vill provsegla!
Sven
Administratören har stängt av anonyma inlägg.

Ny Parkerfive till Sverige 11 år 3 månader sedan #4

  • peth
  • peth Profilbild
  • OFFLINE
  • Administrator
  • Inlägg: 7
  • Karma: 0
:) Lite skvaller: På båtmässan i Göteborg om två veckor visar vi upp den nyaste Fiven som finns i Sverige, Knut och Janas båt, nr 9092. MEN redan i vår kommer det att finnas en nyare båt, nr 9107, en sprillans ny Parkerfive. Det är Sven Flood som har beställt den och hans gamla båt ligger nu till salu på Jolleplan. Det blir spännande att tävla mot en ny Parker ute i Björlanda till våren! GRATTIS Sven!
Administratören har stängt av anonyma inlägg.
Sidan laddades på: 0.162 sekunder